pondelok 8. augusta 2011

Výber agnetúry

     Pokiaľ ste sa už napevno rozhodli pre výmenný pobyt v zahraničí, rodičia vám ho schválili, ešte stále nemáte vyhrané. Čaká vás dlhý proces vybavovania pobytu. Prvým dôležitým krokom je výber správnej agentúry. No ale ktorá je najlepšia? Ktorá vám vyhovuje najviac? Hľadaním odpovedí na tieto otázky som strávila dlhé hodiny. Ale ja som typ osoby, ktorá si túto povinnosť viac menej užívala. Je to už niekoľko mesiacov, čo som sa touto témou zaoberala ale pokúsim sa vám pomôcť s výberom a aspoň v skratke priblížiť niektoré agentúry.

     Pôvodne som sa zaujímala o agentúru s názvom EF. Mala peknú webovú stránku, vypočula som si prezentáciu jednécho chalana, ktorý s ňou bol nad mieru spokojný a na prehliadke vysokých škôl v Bratislave bolo niekoľko ďalších mladých ľudí, ktorí rozdávali letáky a s nadšením vám o tejto skvelej agentúre rozprávali. Nechala som sa zlákať. Ale keď som si neskôr podrobne prečítala katalóg, moje nadšenie mierne pokleslo. Ceny boli naozaj vysoké (aj keď USA patrilo medzi najlacnejšie destinácie, ak vás láka viac exotika ako Austrália či Nový Zéland počítajte aj s dvojnásobou sumou) a to v nich neboli zarátané rôzne extra príplatky ako napr. poistenie na odstúpenie od zmluvy (kvôli nečakanému úrazu, chorobe) a podobne. Už si však nepamätám detaily a nič za to nedáte, ak si rovnako ako ja zadarmo objednáte katalóg na ich webovej stránke ;) A posúďte samy, či vám táto agentúra vyhovuje alebo nie.

     Ja som sa obrátila na stranu o trochu lacnejších agentúr. Osobne si myslím, že nezáleži či za svoj pobyt vyvalíte 5000 či 8000 eur, nikto vám negarantuje, do akej rodiny sa dostanete a ako si s nimi budete rozumieť. Samozrejme, každá agentúra je tu na to, aby vám v prípade problémov pomohla. A za tie peniaze a zmluvu ktorú ste s ňou podpísali je povinná sa o vás postarať každá jedna.

     Toto sú agentúry ktoré na rok 2011/12 ponúkali pobyty v USA s možnosťou výberu regiónu (samozrejme za poplatok): CCH EE, InterStudy, CoolAgent, StudyPoint, Alfa-Agency, D&D alebo moja Student Agency (Ayusa). Poplatky za preferovanú oblasť sa líšia a to aj vrámci jednej agentúry. Kalifornia a Florida býva vždy najdrahšia. Buď je v ponuke výber regiónu (pozostáva najmenej zo 4 štátov) alebo konkrétny štát.
    Agentúry bez možnosti výberu regiónu: AFSIceslovakiaSimcas.
Bolo by zbytočné  a neprehľadné tu všetky ceny rozoberať. Dajte si však pozor na to, že letenka väčšinou nebýva zarátaná v cene. Poistenie naopak áno, ale stretla som aj s prípadmi, že cena za pobyt sa zdala lákavo nízka a to len preto, že v nej nebolo zarátané poistenie (cca 690 USD). Plus musíte rátať pri každej agentúre s poplatkom za víza (cca 130 USD) a SEVIS poplatkom (180 USD).
     Aby som mala všetky agentúry prehľadne zobrazené vytvorila som si v excely dokument s názvami , cenami a zahrnutými položkami. Myslím si, že je to dobrá pomôcka, ktorá vám informácie sprehľadní a trochu uprace ten zmätok v hlave :) Ak do vyhladávača zadáte kľučové slová ako stredné školy v zahraničí alebo výmenný pobyt v zahraničí, som si istá že narazíte na ďalšie podobné stránky.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára