streda 3. augusta 2011

Škola - pomóóóc!

      Tak. A od včera už usilovne zarezávam v škole. No prvý deň nebol vôbec pre mňa jednoduchý. Viete si predstaviť. Nové tváre, nová budova, každý učiteľ na mňa resp. na nás vybalil hromadu požiadaviek a očakávaní. Predstavte si ten pocit frustrácie a neistoty, ktorý ste zažili prvý deň na strednej škole. Stavím sa, že každý vie o čom hovorím. No a teraz si ho zdvojnásobte. Keďže ja som v Amerike len čosi vyše týždňa, je pochopiteľne, že moja anglictina stále nie je na úrovni tých, ktorí tu žijú od narodenia. Ale aj napriek tomu som bola veľmi príjemne prekvapená koľko som učiteľom rozumela. Teda vždy som aspoň vedela o čom hovoria :). Samozrejme niekedy mi myšlienky uleteli, ale to len preto, že som bola neuveriteľne unavená a už sa mi nechcelo sústredene počúvať tie drísty.

      Škola tu začína presne 2. augusta a graduation ( niečo ako záverečná oslava maturít) je 26.mája. Celkom ma potešilo, že počas roka si užijem 3 dvojtýždňové prázdniny (október, december, marec). A samozrejme budú aj nejaké tie voľne dni ako sviatky a podobne. Čo sa mi však vôbec ale vôbec nepáči je to, že prvá hodina začína 7:30 a ak chcem prísť do školy na čas a nečakať asi 20 min. v zápche na križovatke pred školou, musím z domu vyraziť už o 7. Ale stále je to pohodlnejšie než ísť tu pol hodinu peši :) Zrovna dnes som túto trasu musela absolovať, keďže som zistila, že na mojom bicykli je totálne vyfučaná pneumatika. Škola končí každý deň o tom istom čase, 2:40.

Takto vyzerá moja skinka
     A ako vyzerá môj rozvrh? Každý pondelok, utorok a piatok mám 48 minutové hodiny a to Fyzika, Kreslenie, Chémia, Matika (Pre-calculus), Španielčina, Angličtina a AP Biológia. Medzi 4. a 5. hodinou mám tzv. Intervention, ktoré som zatiaľ nezistila koľko trvá :D. Je to trieda, kde študenti môžu robiť prakticky čokoľvek, pokiaľ to robia potichu a nevyrušujú tým ostatných. Prvoradou náplňou práce je samozrejme študovanie. No zatiaľ toho učiva nie je tak veľa, takže každý buď počuva hudbu, hrá sa na mobile alebo sa len rozpráva s ostatnými. V triede je aj učiteľ, ktorý ma všetko pod dozorom a vždy pustí asi 2/3 deciek skôr. Dnes som sa dozvedela od jedného chalana, že pokiaľ budem mať do 3 týždňov známky A alebo B tak sa aj ja môžem pripojiť k týmto štastlivcom a dostať sa na obed skôr. Ostatné dni, čiže v stredu a vo štvrtok mám rozdielny rozvrh. Každú stredu sa môžem tešiť na 90 minutovú fyziku, kreslenie a chémiu. 4. hodina matiky trvá len 60 minút. A opäť pred obedom Intervention trieda. Vo štvrtok mám 90 min. Španielčinu, Angličtinu, 60.min matiku a 90 min. AP Biológiu. Takže z toho vyplýva že každy predmet mám 3 razy po 45 min a raz po 90 okrem matiky, ktorú mám 3 krát po 45 a 2 razy po 60 minút. Jupí! :D Uff, celkom náročné to nejako zrozumiteľne napísať. Mám pocit že toto poradie a systém hodín menili, lebo ani miestni sa v tom nevyznali :).
 
      Čo sa mi však naozaj nepáči sú príšerne krátke prestávky. Za 5 minút stíham ísť akurát tak na WC (niekedy ani to nie) a presunúť sa do druhej triedy. Tu v Amerike totižto nemáte permanetných spolužiakov a svoju triedu, ale každú hodinu ste s niekým iným. Za týchto 5 minút musím naozaj logicky rozmýšľat ako sa prepchať cez hovadsky preplnené chodby, vymeniť si knihy v skrinke a prísť do triedy na čas. Ak ste zvyknutý v škole cez veľkú prestávku "desiatovať" tak na to radšej zabudnite :). Za tieto 2 dni som sa so škvŕkajúcim žalúdkom nevedela dočkať obeda. No ale kebyže včera viem, že na najedenie sa budem mať asi tak 6 minút, ani by som sa tak netešila. Pravda, v jedálni je asi 5 bufetov, ale vystátie rady trvá aj tak okolo 10 minút. Všetci obedujú v tom istom čase, takže sa ani nemožno čudovať. My to máme doma určite lepšie vymyslené :).

     A čo sa týka včerajšieho prvého dojmu nebolo to až také zlé ale ani také dobré. Ku koncu dňa som bola nesmierne unavená a už sa mi naozaj nechcelo sústredene počúvať angličtinu. No a posledná hodina AP Biology ma úplne zabila. Doslova. Prvý šok: 3 knihy hrubé ako Harry Potter len 2 - násobne väčšie (učebnica, labáky a testy). Druhý šok: naštudovať 2 kapitoly do štvrtka (znamená do 2 dní). A keďze ja som prečitala v angličtine akurát tak Denník princeznej (aj to mi zabralo asi pol roka), nečudujte sa, že som sa totálne vyplašila. Hneď po hodine som utekala k mojej štúdijnej poradkyni pýtať radu. Ona má totiž tú moc ma preradiť do ktorejkoľvek inej triedy. Nejakým návalom emócii, vyčerpaním a panikou som pred ňou razom pustila niagáre sĺz. Predtým som vôbec neplakala ale v tom okamihu akosi na mňa všetko dolahlo. AP Biology je najťažšia trieda Biológie, ktorá pripravuje študentov na maturitu. A keďže aj ja chcem budúci rok z nej maturovať rozhodla som si ju apoň skúšobne na týžden ponechať. A myslím si, že moje rozhodnutie nie je až také zlé, keďže som sa dnes pustila do čítania tej vyše 1200 stranovej "encyklopédie a väčšine som rozumela aj bez použitia slovníka. Priznávam, dostala som sa len k 5. strane a mám prečitať asi ďalšich 20 ale som proste už unavená zo všetkého. Ale teši ma ten pocit, že sa to predsa len dá zvládnuť keď sa chce. Mne sa momentálne už nechce :D

8 komentárov:

Martin povedal(a)...

Do ktoreho rocnika ta zaradili?

Andrea povedal(a)...

Do posledného, čiže 12. Som "senior" :)

Martin povedal(a)...

Závidím, mňa nejako v dvanástom nechcú.

Andrea povedal(a)...

Tak hlavnou podmienkou je,že musíš mať na to vek :) čiže 17 rokov predpokladám.

Martin povedal(a)...

Mám na to vek, známky, čiže všetko potrebné, no vraj by bol pre mňa komplikovaný celý ten "graduation progress".

Andrea povedal(a)...

Tak ja som si vlastne stale nie ista ci to pojde alebo nie. Ta skolska poradkyna mi slubila, ze sa na to opyta a ze pravdepodobne by s tym nemal byt problem. Tak za nou pojdem asi v pondelok.

vydrysek povedal(a)...

Jé tu fyziku smě měli taky:) Hele, jestli máš eště čas, přeskoč z fyziky někam jinam (budeš se hodně nudit nebo spát jako já) a v precalculusu se toho taky moc nenaučíš (zvlášť když už máš 2. ročník za sebou ...) - strašně jsem litoval toho, že jsem si nevzal AP.

Andrea povedal(a)...

hej? Sranda :)No problém je v tom,že ťažšia úroveň fyziky na mojej škole nie je. Tak isto ani chémie.Aspoň sa cítim múdro v triede:D
A popravde AP Biology, bola nehorázne ťažká. Učiteľka skoro nič nevysvetľovala. Celé je to skôr o samoštúdiu. A ja sa na to zatiaľ necítim s mojou angličtinou. A s matikou som spokojná. Niekoré veci berieme nové, iné už viem. Aj tak by som nemala čas celé dni študovať.

Zverejnenie komentára