nedeľa 4. marca 2012

Ako je to so športami na High School?

       Športy sú rozdelené do 3 sezón, jesenná, zimná a jarná. Pokiaľ sa chcete zapojiť do ktoréhokoľvek športu, musíte priniesť do určitého termínu, pred začatím sezóny, 3 podstatné veci:
  1. "Physicals"- papiere od doktora, ktoré potvrdzujú, že nemáte žiadne zdravotné problémy a môžete športovať bez rizika. Pre jesenný šport volejbal mi postačil dokument od doktorky zo Slovenska, ktorý bol súčasťou mojej prihlášky. Prihlášku som však vyplňovala niekedy v decembri/januári minulého roka, takže pre jarný šport tenis, som si musela tak či tak za tieto physicals zaplatiť, pretože škola mi nechcela uznať vyše roka staré dokumenty. No cena za physicals nebola žiadna tragédia. Ale treba vedieť kde pre ne ísť! Ja som platila 25 USD, no iní doktori, lepšie povedané zdravodné strediská od vás môžu chcieť aj 50 USD. Nezabudnite si pýtať "athletic physicals" namiesto "school physicals". Athletic physicals vás výdu lacnejšie, no poslúžia vám rovnako. ;)
  2. Dokument, v ktorom vyplníte bežné údaje o vás, o vašej host rodine, poistení atď. Maličkosť.
  3. 85 USD, ktoré pokryjú dopravu na zápasy, uniformu, športové pomôcky. Záleži od športu a od trénera. No viem, že tento poplatok za šport je rôzny na každej škole. Čo som počula od ostatných exchange studentov, oni platila buď len 40 USD alebo aj vyše 100 USD. Naozaj záleži od školy, mesta či od štátu.

A aké športy naša škola ponúka?

  • Jeseň: 
    • Football (Americký Futbal) - chlapci 
    • Soccer (Futbal ) - chlapci
    • Golf - chlapci
    • Cheerleading (Roztlieskavačky)
    • Softball - dievčatá (niečo ako baseball, len pre baby :D )
    • Volleyball - dievčatá
    • Cross Conutry (beh) - dievčatá a chlapci

  • Zima:
    • Basketball - dievčatá
    • Basketball - chlapci
    • Wrestling - chlapci
 
  • Jar:
    • Baseball - chlapci
    • Golf - dievčatá
    • Soccer (futbal) - dievčatá
    • Track & Field - dievčatá a chlapci
       Toto sú športy, ktoré ponúka naša škola. No keďže nemáme všetky športové vybavenia, je možné sa zapojiť do tímov iných škôl. Napríklad Vista Ridge HS nemá bazén, takže pokiaľ chcete robiť plávanie ako zimný šport, môžte byť súčasťou plaveckého timu na najbližšej škole, ktorá bazén má. Alebo v mojom prípade, sa zapojiť do tenisového tímu. VR bohužiaľ nemá kurty, takže všetky dievčatá z našej školy budú musieť hrávať v mene nášho najväčšieho rivala Sand Creek. Ide o to, že Sand Creek bol preplnený, tak sa distrikt rozhodol postaviť novú školu. No a odvtedy sa decká navzájom neznášajú, aspoň čo sa týka všetkých športových udalostí. Pokiaľ aj niekto nesleduje trebárs basketball, zápas proti Sand Creek si však nenechá ujsť. Už len kvôli tej atmosfére!
       No a ako som spomenula, jarnú sezónu som sa rozhodla zasvätiť tenisu. Z volejbalu si pamätám na dni, kedy som z domu odišla o 7:15 a vrátila sa zo zápasu o deviatej večer. Áno bude to drina, zabere mi to opäť pomaly všetok voľný čas, no aspoň sa nebudem nikdy nudiť a udrží ma to ako tak vo forme. Tenis je jeden z mojich najobľúbenejších športov, a po zimnom, prejedackom období si myslím, že som sa dobre rozhodla. :)
       Akurát som si prešla tento týždeň druhým tryoutom. Pre tých, ktorý nečítali jeden z mojich starších článkov, jedná sa v podstate o nábor do tímu. Tréner sa rozhoduje ktorí študenti sa dostanú do najlepšieho Varsity tímu, ktorí do JV či najslabšieho C tímu. Tenisový tryout sa pomerne odlišoval od toho volejbalového. Nerobili sme žiadne cvičenia, len sme proti sebe hrali zápasy. Vyhrala som 3-krát a prehrala raz, proti trénerkinej dcére. No to som prehrala 6:0 a bol to prvý zápas, takže sebavedomie mi rozhodne vzrástlo. :D Ale nakoniec som nemala veľký problém poraziť ostatné dievčatá. V piatok trénerka vyhlásila kto bude hrávať na akom poste. Tri najlepšie baby hrajú singles, jednotkou je Abby, trénerkina dcéra, ja som druhá a tretie miesto je stále otvorené, rozhodne sa v pondelok. No a zvyšok bude hrávať doubles (dvojhry). Naozaj som chcela dostať jednu zo single pozícii, keďze po volejbale, príkladovom tímovom športe, som túžila hrávať len sama za seba. A vyšlo mi to. :) Prvé zápasy hráme o 4 dni vo švrtok, tak mi držte palce. Budem to potrebovať, keďže hrám proti druhej najlepšej hráčke tímu.

1 komentárov:

Unknown povedal(a)...

Ahoj, tiež mam podobny blog ako je tento tvoj,tak by som sa chcela opytat ci si ho nedas medzi svoj zoznam blogov ? :) http://karolinavmarylande.blogspot.com

Zverejnenie komentára