sobota 30. júla 2011

Welcome America!

Colorado Springs 
     Dnes je to presne 8 dní čo som prvý krát vkročila na americkú pôdu. Bývam v meste Colorado Springs v štáte Colorado. Colorado sa nachádza v centrálnej časti USA a je známe hlavne svojou krásnou prírodou, vysokými horami (lyžiarske strediská), čerstým ale suchým vzduchom a samozrejme kovbojmi. Ja mám to šťastie, že nebývam niekde na odľahlom vidieku, ale v pomerne veľkom meste. Colorado Springs sa rozmerovo aj zaľudnením zhoduje s Bratislavou. Má rozlohu 482 km2 a 416 420 obyvateľov (dobre, teraz o jedného navyše :) ). Pikes Peak je názov pohoria, ktoré sa rozprestiera priamo nad mestom a vytvára nádhernú scenériu. Mesto je pomerne mladé, a preto tu nie je možné nájsť také historické budovy či pamiatky na aké sme zvyknutí my v Európe. Väčšina kostolov, ktoré som zatiaľ videla (a je ich tu viac než dosť) vyzerajú skôr ako kultúrne domy s veľkým krížom na fasáde. Centrum je jedna z najstarších častí mesta, kde ťažko nájdete nejaké moderné mrakodrapy. Najvyššie budovy sú tie, ktoré vidíte na obrázku :). Colorado Springs má aj napriek tomu svoje čaro. Obyvatelia, ktorí tu žijú sú poväčšine belosy (70,7%), ale často vídavam aj černochov (6,3%) a občas aj asiatov (3 %). Američania sú veľmi otvorení a priateľský, aspoň ja som ešte nestratla nikoho, kto by sa neusmial a nebol na mňa milý.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára