sobota 2. júla 2011

Niečo o mojej agentúre

     Ako som sa koncom leta začala prehrabávať v množstve webových stránok, narazila som na niekoľko agentúr, ktoré sprostredkovávajú zahraničné štúdijné pobyty. Ich ponuky sa líšili v cenách, v zahrnutých položkách a v špeciálnych príplatkoch. Takýmto extra príplatkom môže byť výber regiónu (cena sa pohybuje od 300 USD do 950 USD). Moja agentúra Student Agency spolupracuje s viacerými americkými agentúrami (AYUSA, CIEE), ktoré sa starajú o študentov počas ich pobytu v USA.  Pôvodne som chcela ísť cez CIEE práve kvôli možnosti výberu preferovanej oblasti a taktiež kvôli 2-dňovému školeniu v New Yorku. Moje plány však nevyšli, po napísaní jazykového SLEP testu mi Student Agency priradila agentúru AYUSA. Najprv som s týmto výberom nebola vôbec spokojná a chcela som požiadať o zmenu. Chápete, najradšej by som mala tú záruku, že môj vysnený rok strávim niekde na Floride a nie v zamrznutej Minnesote :) Plus ma lákala predstava spoznať NY, aj keď len v rýchlosti. Nakoniec som sa však dala ukecať a o žiadnu zmenu som nežiadala. AYUSA ponúkala komplexné poistenie bez akýchkoľvek doplatkov a bola o niečo lacnejšia. Povedala som si, keď nie inde ale do NY sa za ten rok pôjdem pozrieť aj keby čo bolo. A čo sa týka preferovanej oblasti, mala som zálusk na juhovýchodné pobrežie (najlepšie slnečné Miami :) ) ale riskla som to, dala som na agentúru, ktorá mi radila, že pokiaľ budem písať v liste určenom rodine o tom, ako zbožňujem letné dovolenky, teplo a more vyberie si ma taká rodina, ktorá mojím predstavám bude vyhovovať. Nestalo sa tak :). Ale napriek tomu moje rozhodnutie neľutujem.

     Po vyplnení a zaslaní kompletnej prihlášky mi SA oznámila, že najbližšie mesiace budú moje dokumenty putovať po celej Amerike a ja môžem len čakať, kedy si ma konkrétna rodina vyberie. Pripravili ma na niekoľko mesačné čakanie. Dokonca ani doteraz sa niektorým študentom žiadna rodina neozvala. Ja som bola však výnimka a po asi 3 týžňoch som mohla dovesela komunikovať s mojou host family.

     A kde to vlastne budem bývať a aká je moja rodina? Tieto témy sa pokúsim rozpísať v ďalších článkoch :)

 

0 komentárov:

Zverejnenie komentára